ANUNȚ CONCURS ASISTENT MEDICAL COMUNITAR

Primăria Comunei Ostrov, Judetul Tulcea

organizează în data de 5 decembrie 2024 concurs pentru ocuparea funcției contractuale de executie vacanta pe perioada nedeterminata –ASISTENT MEDICAL COMUNITAR

Proba scrisă va avea loc în data de 5 decembrie 2024, orele 10,00, la sediul Primăriei Ostrov, judetul Tulcea, str. Scolii, nr.6- sala de sedinte nr.2 .

                     Depunerea dosarelor de concurs se va face, in perioada specificată, la compartimentul financiar contabil si resurse umane din cadrul Primăriei Comunei Ostrov, persoană de contact: TOPOR DANIEL, telefon: 0240/577336/fax.0240-577488, e-mail contabilitate@primariaostrovtulcea.ro.

I. Condiții generale de participare la concurs:

  a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

    c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

    d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

    e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

    f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

    g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

    h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

II. Condiții specifice de participare la concurs:

  • studii: diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare, conform H.G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenţilor liceelor sanitare, promoţiile 1976-1994, inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare, dovedite cu diplome de absolvire;
  • Certificat de membru, insotit de aviz anual, de exercitare a profesiei de asistent medical generalist;
  •  vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – 5 ani

III.  Documente pentru întocmirea dosarului de concurs:

1. Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:

    a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;

    b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

    c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

    d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

e)copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

    g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

    h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

    i) curriculum vitae, model comun european.

    (2) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

    (3) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea “conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

    (4) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

    (5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

    (6) În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţi1lor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

    (7) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

      (8) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34 din HG 1336/2022, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

IV. Calendarul de desfășurare al concursului:

ACTIVITATEDATAORA
Data publicarii anuntului14.11.2024 
Perioada de depunere a dosarelor15.11-29.11.202412.00
Selectia dosarelor/afisarea rezultatelor selectiei dosarelor2.12.202415.00
Depunere contestatii referitor la selectia de dosare3.12.202415.00
Soluționarea și afișarea contestațiilor cu privire la selecția dosarelor4.12.202415.00
Proba scrisă5.12.202410.00
Afișare rezultate proba scrisă6.12.202415.00
Depunere contestații la proba scrisă9.12.202415.00
Afișare rezultate soluționare contestații la proba scrisă10.12.202415.00
Interviu si proba practica11.12.202410.00
Afișarea rezultatelor obținute la proba de interviu si proba practica12.12.202415.00
Contestații cu privire la rezultatele interviului si proba practica13.12.202415.00
Soluționarea și afișarea soluționării contestațiilor cu privire la interviu si proba practica16.12.202415.00
Afișare rezultat final al concursului17.12.202412.00

V. Desfașurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante:

1) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în 3 etape succesive, după cum urmează:

a) selecția dosarelor de înscriere;

b) proba scrisă;

c) interviu si proba practica:operare calculator: Word, Excel, Power Point.

2) Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidații declarați admiși la etapa anterioară.

                     Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore;

                      Sunt declarati admisi la fiecare probă (proba scrisă, interviu și proba practică) candidații care au obtinut minimum 50 de puncte;

                     Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi la proba practică și interviu.

                     Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menţionarea punctajului final al fiecărui candidat şi a sintagmei “admis” sau “respins”, prin afişare la avizierul unității.

                     Comunicarea rezultatelor finale se face în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data susţinerii ultimei probe.

                     Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.

VI. BIBLIOGRAFIE

  1. Legea nr 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare: Titlul I Sănătatea Publică ( Cap I si Cap 11) și Titlul Ill Asistență medicală primară ( Cap IV);
  2. OUG nr.144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea  Ordinului  Asistenților  Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România;
  3. Codul  de Etică și Deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România;
  4. Ordonanța de urgență 18/2017 privind asistență medicală comunitară;
  5. Hotararea nr. 324/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea, funcționarea și finanțarea activității de asistență medicală comunitară;
  6. Hotararea nr. 459/2010 pentru aprobarea standardului de cost/an pentru servicii acordate în unitățile de asistență medico-sociale și a unor normative privind personalul din unitățile de asistență medico-socială și personalul care desfășoară activități de asistență medicală comunitară;
  7. Ordinul nr. 1.761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea,  dezinfecția  și  sterilizarea  în  unitățile  sanitare  publice  și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia;
  8. Ordinul nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și    limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare;
  9. Ordinul nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activițile medicale;
  10. Ordinul comun M.S./ M.D.L.P.A nr. 1282/728/2023 privind aprobarea Modelului de protocol-cadru de colaborare între unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala și cabinetele de medicină de familie care deservesc populația;
  11. Cărți de specialitate, articole de specialitate sau orice altă sursă de informare pentru operare  pe calculator Ms Office, respectiv:

 Microsoft Word:

  • Crearea unui document nou, deschiderea, salvarea și redenumirea acestuia
  • Introducerea, modificarea unui text
  • Introducerea, modificarea unui tabel
  • Stabilirea dimensiunii paginii
  • Alegerea fontului, stilului și mărimii pentru caractere
  • Alinierea textului și modificarea spațiului dintre rânduri
  • Introducerea antetelor și notelor de subsol
  • Numerotarea paginilor

 Microsoft Excel:

  • Crearea unui document nou, deschiderea, salvarea și redenumirea acestuia
  • Introducerea, modificarea unui text/număr
  • Introducerea, modificarea unui tabel
  • Alegerea fontului, stilului și mărimii pentru caractere
  • Copierea conținutului unei celule
  • Inserare celule
  • Modificarea lățimii sau înălțimii unei celule
  • Adunarea a două coloane
  • Modificarea formatului numeric

     TEMATICA

  1. Asigurarea sănătății populației  în sistemul de sănătate publică, programele de sănătate și serviciile acordate în asistența medicală primară;
  2. Exercitarea profesiei de asistent medical generalist și asistent medical;
  3. Consimțământul pacientului privind intervenția medicală și secretul profesional;
  4. Obiectivele, activitățile și beneficiarii serviciilor de asistență medicală comunitară;
  5. Organizarea și funcționarea activității de asistență medicală comunitară;
  6. Normarea personalului care desfășoară activități de asistență medicală comunitară;
  7. Proceduri recomandate pentru dezinfecția mâinilor, în funcție de nivelul de risc;
  8. Măsuri standard obligatorii pentru prevenirea și limitarea infecțiilor asociate asistenței medicale;
  9. Definiții. Ambalarea și stocarea temporară a deșeurilor rezultate din activități medicale;
  10. Responsabilități ale autorităților executive de la nivelul unităților/subdiviziunilor administrativ – teritoriale.

Notă: se studiază actele normative menționate la bibliografie, cu toate modificările şi actualizările ulterioare.

PRIMAR,

NEACSU GABRIEL

INSPECTOR SUPERIOR,

MEHEDINTU MARIAN

Skip to content